duminică, 15 decembrie 2013

 I.Tema: Personalitatea
II.Obiective: 

  • La sfarsitlul activitatii elevii  vor cunoste termenul de personalitate, diferenta dintre personaj si individ, tipurile de personalitate.
  • captarea atenției elevilor prin expunerea unor imagini printate sau proiectate;
  • solicitarea elevilor de a prezenta un eveniment din viata pornind de la imaginile vizualizate, exprimandu-si totodata emotiile  resimtite;
  • dezvoltarea creativității, atenției prin interacțiunea de grup;
  • fixarea informațiilor  prezentate prin completarea unor grile deschise cu noile concepte achizitionate;
  • dezvoltarea vocabularului elevilor cu terminologie de specialitate prin solicitarea elevilor de a elabora un text coerent si corect din punct de vedere  psihologic; acordarea de feedback-uri reciproce;
  •  îmbunătățirea relațiilor între membrii clasei prin intermediul interacțiunii de grup și a jocurilor de rol;
  • redarea, de către elevi, a informațiilor prezentate, cu propriile cuvinte și într-o manieră inteligibilă;                                                                             
III.Desfasurarea activitatilor


Activitatea  numarul 1: Explicarea diferentei  dintre termenul de “personaj” si “individ”.
Metoda: Brainstorming.
Resurse:Tabla si marker.
Timp:10 minute
Descriere:Pentru explicarea diferentei dintre individ si personaj a fost rugat fiecare elev sa spuna ce cunoaste  despre acesti termini ,apoi am notat pe table toate ideile si impreuna am discutat fiecare idée pe rand astel ei intelegand ce a fost corect corelat din ce au spus si ce nu.



Activitatea numarul 2:Definirea personalitatii.
Metoda:Floare de lotus.
Resurse:Tabla si marker.
Timp:10 minute.
Descrierea: S-a  construit o diagrama,in centru s a scris termenul de “personalitate” , fiecare elev in parte a fost rugat sa spuna un cuvant ce considara ca are legatura cu personalitatea.Cu cat existau mai multe conexiuni cu atat personalitatea era mai usor definita si astfel elevii au inteles mult mai usor acest concept.



Activitatea numarul 3:Tipurile de personalitate.
Metoda:Cubului.
Resurse:Un cub.
Timp:15 minute.
Descriere:Pe fetele unui cub am scris urmatoarele cuvinte:descrie, compara, analizeaza, asociaza, aplica si argumenteaza. Am impartit clasa in 6 grupe si fiecare dintre ele a analizat o tema de pe fata cubului. Prima echipa are sarcina de a descrie tipurile de personalitate pe care le cunoste, a doua echipa compara personalitatea sa cu a colegului, cea de-a treia echipa analizeaza propriul tip de personalitate, cea de-a patra echipa asociaza personalitatea cu reactiile la anumite situatii cu care se confrunta , cea de-a cincea echipa aplica intrebari colegilor din grupa pentru a afla mai multe despre personalitatea fiecaruia, iar cea de-a sasea echipa argumenteaza  cu opinii proprii despre ceea ce considera ei o calsificare a tipurilor de personalitate.
Dupa ce toate gupele si-au terminat activitatea, au fost impartasite ideile, astfel au invatat  care sunt tipurile de personalitate.



Activitatea  numarul 4:  Vizualizarea unui filmulet/documentar
Metoda: Observatie
Resurse: laptop, videoproiector, acces la Internet
Timp :  15 minute
Descriere :  Expunerea filmuletului, cu mentiunea ca  elevii sa incerce sa surprinda detaliile din el, deschiderea unei activitati de  debate  pe marginea filmuletului. Solicitarea fiecarui elev de a-si exprima parerea, intr-un anumit interval de timp, despre cele vizualizate, elaborarea unei opinii pertinente  si cu termeni de specialitate noi achizitionati.



Ora s-a terminat.
Buna ziua!

Bibliografie:
Oprea, C-L., (2003), Pedagogie.Alternative metodologice interactive, Editura  Universităţii Bucureşti


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu